I, II i III liga w sieci //:@#”

Im wyższa liga, tym wyższy profesjonalizm – nie tylko na boisku. Aktywność medialna klubów sportowych jest bardzo ważna, dlatego warmińsko-mazurskie drużyny robią wszystko, by iść z duchem postępu.

I liga zobowiązuje – Stomil Olsztyn medialnie niczym nie odstaje od innych drużyn. Olsztyński zespół prężnie działa na wszystkich medialnych frontach – zaczynając od Facebooka, na Instagramie kończąc. Jedyny pierwszoligowiec na naszym podwórku na bieżąco prowadzi swoje konto na twitterze, a ostatnio również oficjalny kanał YouTube, gdzie można zobaczyć coraz więcej filmów z życia klubu. Ciekawym ruchem wizerunkowym jest sprzedaż gadżetów z herbem Dumy Warmii, takich jak np. energy drink, brelok, torba, piłka, czy nawet bombki na choinkę.


stomilolsztyn.com

12 660 fanów

2 833 obserwujących

1 012 obserwujących

901 subskrypcji

 

II-ligowa Olimpia Elbląg, to klub który wyróżnia się na tle zespołów swojej klasy rozgrywkowej pod względem działalności „w sieci”. Elblążanie bardzo dobrze wykorzystują wszystkie media społecznościowe, by w każdy możliwy sposób dotrzeć do jak największego grona swoich kibiców. Ciekawym ruchem elbląskiej drużyny jest umożliwienie wykupienia dostępu do meczów na żywo z udziałem Olimpii. Transmisje meczów odbywają się za pośrednictwem systemu PPV. Jest to ułatwienie dla kibiców, którzy z różnych przyczyn nie mogą oglądać poczynań elbląskiej drużyny na żywo.


olimpia.elblag.com.pl

18 274 fanów

1 164 obserwujących

1 408 obserwujących

1 479 subskrypcji

 

Oba zespoły nie skupiają się wyłącznie na futbolu – zarówno Stomil jak i Olimpia, relacjonują na swoich serwisach poczynania zawodników swoich klubów z innych sekcji sportowych, które można również obserwować na serwisach społecznościowych takich jak Youtube, Facebook czy Instagram.

III liga również nie śpi – tu kluby także dobrze funkcjonują w aspekcie medialnym. Nasze III-ligowe drużyny nie zapominają o swoich kibicach i kontaktują się z nimi głównie za pomocą oficjalnych stron internetowych i fanpage’ów na facebooku. Nie wszyscy jednak ograniczają się tylko to tych dwóch powyższych. Sokół Ostróda czy MKS Ełk prowadzą kanały na platformie Youtube, gdzie kibice mogą zobaczyć skróty meczów lub pomeczowe konferencje. Z kolei Kaczkan Huragan Morąg prowadzi swoją działalność medialną na wszystkich czterech frontach (Facebook, Youtube, Twitter, Instagram).

Przy rosnącej roli Internetu śmiało można stwierdzić, że nasze drużyny podążają z duchem czasu. Każda inicjatywa może być bardzo ciekawa, a przede wszystkim trafna, dlatego dzisiejsze kluby muszą na bieżąco tryskać pomysłami na urozmaicenie swojego przekazu medialnego.

Kaczkan Huragan Morąg

huraganmorag.pl

1 869 fanów

200 obserwujących

206 obserwujących

125 subskrypcji

 

Sokół Ostróda

sokolostroda.com

2 961 fanów

528 subskrypcji

 

MKS Ełk

mkselk.pl

3 019 fanów

315 subskrypcji

 

GKS Wikielec

wikielecgks.pl

1 542 fanów

 

Drwęca Nowe Miasto Lubawskie
2 229 fanów